Permainan Scrabble Assignment
VerifiedAdded on 2021/06/14
|23
|2158
|1099
AI Summary
Contribute Materials
Your contribution can guide someone’s learning journey. Share your
documents today.
Permainan
Scrabble
Mula Cara BermainSejarah
Nama : Nurul Dayana Najihah Binti Zailani
No. Matriks : 08DPR20F1012
Kursus : Scrabble (ko-kurikulum)
Kod Kursus : MPU24011
Pensyarah : Nur Sa’adah Mohn Nizam
Scrabble
Mula Cara BermainSejarah
Nama : Nurul Dayana Najihah Binti Zailani
No. Matriks : 08DPR20F1012
Kursus : Scrabble (ko-kurikulum)
Kod Kursus : MPU24011
Pensyarah : Nur Sa’adah Mohn Nizam
Secure Best Marks with AI Grader
Need help grading? Try our AI Grader for instant feedback on your assignments.
Latar Belakang Permainan Scrabble
• Permainan perkataan (word game) yang
dimainkan oleh pemain berumur 8 tahun dan
keatas.
• Melibatkan 2 hinga 4 pemain.
• Memerlukan papan Scrabble mengandungi 15
petak menegak dan 15 petak melintang.
• 100 jubin perkataan (word tiles)
• Rak jubin perkataan ( tile racks)
• Satu beg kecil untuk jubin. (scrabble bag)
A
• 98 huruf daripada 100 huruf mempunyai nilai
markah.
• Ada 2 jubin kosong (blank tiles) yang dikenali
sebagai ‘wild tiles’. Jubin ini boleh
mengambil tempat mana-mana huruf.
Tiada markah dikenakan atas jubin kosong.
C
B
P
Sejarah Permainan Scrabble
Scrabble ialah mainan berpapan susun kata
yang dicipta pada 1938 dengan nama “Criss-
Crosswords” oleh seorang jurutera bernama
Alfred Mosher Butts.
Alfred Butts menghasilkan sendiri permainan ini
dan menawarkannya kepada perusahaan
mainan besar.
Permainan ini merupakan penyempurnaan
kepada Lexiko.
Tahun 1948, James Brunot membeli hak
menghasilkan permainan “Criss-Crosswors”.
Brunot menamakan permainannya sebagai
“Scrabble”. Ia berasal daripada Bahasa Inggeris
yang bermaksud meraba-raba mencari.
Bawah
• Permainan perkataan (word game) yang
dimainkan oleh pemain berumur 8 tahun dan
keatas.
• Melibatkan 2 hinga 4 pemain.
• Memerlukan papan Scrabble mengandungi 15
petak menegak dan 15 petak melintang.
• 100 jubin perkataan (word tiles)
• Rak jubin perkataan ( tile racks)
• Satu beg kecil untuk jubin. (scrabble bag)
A
• 98 huruf daripada 100 huruf mempunyai nilai
markah.
• Ada 2 jubin kosong (blank tiles) yang dikenali
sebagai ‘wild tiles’. Jubin ini boleh
mengambil tempat mana-mana huruf.
Tiada markah dikenakan atas jubin kosong.
C
B
P
Sejarah Permainan Scrabble
Scrabble ialah mainan berpapan susun kata
yang dicipta pada 1938 dengan nama “Criss-
Crosswords” oleh seorang jurutera bernama
Alfred Mosher Butts.
Alfred Butts menghasilkan sendiri permainan ini
dan menawarkannya kepada perusahaan
mainan besar.
Permainan ini merupakan penyempurnaan
kepada Lexiko.
Tahun 1948, James Brunot membeli hak
menghasilkan permainan “Criss-Crosswors”.
Brunot menamakan permainannya sebagai
“Scrabble”. Ia berasal daripada Bahasa Inggeris
yang bermaksud meraba-raba mencari.
Bawah
Latar Belakang Permainan Scrabble
• Permainan perkataan (word game) yang
dimainkan oleh pemain berumur 8 tahun dan
keatas.
• Melibatkan 2 hinga 4 pemain.
• Memerlukan papan Scrabble mengandungi 15
petak menegak dan 15 petak melintang.
• 100 jubin perkataan (word tiles)
• Rak jubin perkataan ( tile racks)
• Satu beg kecil untuk jubin. (scrabble bag)
A
• 98 huruf daripada 100 huruf mempunyai nilai
markah.
• Ada 2 jubin kosong (blank tiles) yang dikenali
sebagai ‘wild tiles’. Jubin ini boleh
mengambil tempat mana-mana huruf.
Tiada markah dikenakan atas jubin kosong.
C
B
P
Pada tahun 1953, Brunot menjual hak penghasilan
permainan Scrabble kepada Selchow dan Righter
kerana tidak mampu menampung permintaan
masyarakat.
Scrabble mula dipasarkan oleh J.W Spear & Sons
(anak syarikat Mattel) pada 19 Januari 1955.
Pada tahun 1986, Selchow dan Righter menjual
permainan ini kepada Coleco yang kemudian
menjualnya kepada Hasbro.
Tutup
• Permainan perkataan (word game) yang
dimainkan oleh pemain berumur 8 tahun dan
keatas.
• Melibatkan 2 hinga 4 pemain.
• Memerlukan papan Scrabble mengandungi 15
petak menegak dan 15 petak melintang.
• 100 jubin perkataan (word tiles)
• Rak jubin perkataan ( tile racks)
• Satu beg kecil untuk jubin. (scrabble bag)
A
• 98 huruf daripada 100 huruf mempunyai nilai
markah.
• Ada 2 jubin kosong (blank tiles) yang dikenali
sebagai ‘wild tiles’. Jubin ini boleh
mengambil tempat mana-mana huruf.
Tiada markah dikenakan atas jubin kosong.
C
B
P
Pada tahun 1953, Brunot menjual hak penghasilan
permainan Scrabble kepada Selchow dan Righter
kerana tidak mampu menampung permintaan
masyarakat.
Scrabble mula dipasarkan oleh J.W Spear & Sons
(anak syarikat Mattel) pada 19 Januari 1955.
Pada tahun 1986, Selchow dan Righter menjual
permainan ini kepada Coleco yang kemudian
menjualnya kepada Hasbro.
Tutup
Latar Belakang Permainan Scrabble
• Permainan perkataan (word game) yang
dimainkan oleh pemain berumur 8 tahun dan
keatas.
• Melibatkan 2 hinga 4 pemain.
• Memerlukan papan Scrabble mengandungi 15
petak menegak dan 15 petak melintang.
• 100 jubin perkataan (word tiles)
• Rak jubin perkataan ( tile racks)
• Satu beg kecil untuk jubin. (scrabble bag)
A
• 98 huruf daripada 100 huruf mempunyai nilai
markah.
• Ada 2 jubin kosong (blank tiles) yang dikenali
sebagai ‘wild tiles’. Jubin ini boleh
mengambil tempat mana-mana huruf.
Tiada markah dikenakan atas jubin kosong.
C
B
P
• Permainan perkataan (word game) yang
dimainkan oleh pemain berumur 8 tahun dan
keatas.
• Melibatkan 2 hinga 4 pemain.
• Memerlukan papan Scrabble mengandungi 15
petak menegak dan 15 petak melintang.
• 100 jubin perkataan (word tiles)
• Rak jubin perkataan ( tile racks)
• Satu beg kecil untuk jubin. (scrabble bag)
A
• 98 huruf daripada 100 huruf mempunyai nilai
markah.
• Ada 2 jubin kosong (blank tiles) yang dikenali
sebagai ‘wild tiles’. Jubin ini boleh
mengambil tempat mana-mana huruf.
Tiada markah dikenakan atas jubin kosong.
C
B
P
Secure Best Marks with AI Grader
Need help grading? Try our AI Grader for instant feedback on your assignments.
V
F
B
U
Peraturan Permainan Scrabble
• Giliran setiap pemain boleh ditentukan dengan setiap pemain
mengambil satu huruf darpada beg jubin (tiles bag). Sesiapa
yang mendapat huruf terdekat dengan huruf A boleh
memulakan permainan.
• Huruf yang diambil tadi diletakkan semula ke dalam beg jubin.
• Setiap pemain akan mengambil 7 huruf daripada beg jubin
yang sama tanpa melihat.
• Namun, pemain yang mendapat jubin kosong (blank) pada
waktu ini akan mula dahulu.
• Setiap rak jubin mesti mempunyai 7 huruf.
• Kalau pemain menggunakan ketujuh-tujuh huruf di rak jubin,
pemain akan mendapat 50 markah bonus.
• Bila permainan scrabble akan tamat? Apabila semua jubin
huruf telah digunakan.
A
Scrabble
Bag
J
R P O L E S M
F
B
U
Peraturan Permainan Scrabble
• Giliran setiap pemain boleh ditentukan dengan setiap pemain
mengambil satu huruf darpada beg jubin (tiles bag). Sesiapa
yang mendapat huruf terdekat dengan huruf A boleh
memulakan permainan.
• Huruf yang diambil tadi diletakkan semula ke dalam beg jubin.
• Setiap pemain akan mengambil 7 huruf daripada beg jubin
yang sama tanpa melihat.
• Namun, pemain yang mendapat jubin kosong (blank) pada
waktu ini akan mula dahulu.
• Setiap rak jubin mesti mempunyai 7 huruf.
• Kalau pemain menggunakan ketujuh-tujuh huruf di rak jubin,
pemain akan mendapat 50 markah bonus.
• Bila permainan scrabble akan tamat? Apabila semua jubin
huruf telah digunakan.
A
Scrabble
Bag
J
R P O L E S M
Markah setiap Jubin Huruf
• Markah 0 untuk jubin kosong (blank tiles)
• 1 markah untuk jubin A, E, I, N, L, O, R, S, T, U.
• 2 markah untuk D, G.
• 3 markah untuk B, C, M, P.
• 4 markah untuk H, F, V, W, Y.
• 5 markah untuk K.
• 8 markah unutk J dan X.
• 10 markah untuk Q dan Z.
A E I N L O R S T U
D G
B C M P
H F V W Y
K
J X
Q Z
• Markah 0 untuk jubin kosong (blank tiles)
• 1 markah untuk jubin A, E, I, N, L, O, R, S, T, U.
• 2 markah untuk D, G.
• 3 markah untuk B, C, M, P.
• 4 markah untuk H, F, V, W, Y.
• 5 markah untuk K.
• 8 markah unutk J dan X.
• 10 markah untuk Q dan Z.
A E I N L O R S T U
D G
B C M P
H F V W Y
K
J X
Q Z
Perkataan
Perkataan yang digunakan
• Perkataan yang digunakan
perlulah perkataan yang boleh
dijumpai dalam ‘The Oxford
English Dictionary’.
• Ada juga perkataan dalam
buku ‘The Scrabbles Players
Dictionary’ yang boleh
digunakan.
• Jika perkataan digunakan tidak
dijumpai dalam kamus, pemain
perlu ambil semula hurufnya.
Perkataan yang tidak boleh digunakan
• Perkataan imbuhan tidak boleh
digunakan.
• Imbuhan awalan, akhiran,
circumfixes dan apitan tidak
boleh digunakan.
• Prefixes, suffixes, circumfixes, and
infixes are not allowed.
• Perkataan singkatan dan tanda
koma diatas (‘) tidak dibenarkan.
S
H
E
‘
S
A R A N G H A E
V
M
Perkataan yang digunakan
• Perkataan yang digunakan
perlulah perkataan yang boleh
dijumpai dalam ‘The Oxford
English Dictionary’.
• Ada juga perkataan dalam
buku ‘The Scrabbles Players
Dictionary’ yang boleh
digunakan.
• Jika perkataan digunakan tidak
dijumpai dalam kamus, pemain
perlu ambil semula hurufnya.
Perkataan yang tidak boleh digunakan
• Perkataan imbuhan tidak boleh
digunakan.
• Imbuhan awalan, akhiran,
circumfixes dan apitan tidak
boleh digunakan.
• Prefixes, suffixes, circumfixes, and
infixes are not allowed.
• Perkataan singkatan dan tanda
koma diatas (‘) tidak dibenarkan.
S
H
E
‘
S
A R A N G H A E
V
M
Paraphrase This Document
Need a fresh take? Get an instant paraphrase of this document with our AI Paraphraser
01
Pilihan Seterusnya
Kembali
• Jubin berwarna biru cair. Setiap huruf di
atas jubin biru cair perlu didarabkan 2 kali
ganda.
• Jubin berwarna biru pekat. Setiap huruf
berada di atas jubin biru pekat perlu
didarabkan 3 kali ganda.
• Jubin berwarna merah. Jumlah satu
perkataan akan didarabkan terus secara 3
kali kanda.
• Jubin berwarna merah jambu (pink).
Jumlah satu perkataan didarabkan
dengan 2 kali ganda.
double
letter
score
triple
letter
score
triple
word
score
double
word
score
Pilihan Seterusnya
Kembali
• Jubin berwarna biru cair. Setiap huruf di
atas jubin biru cair perlu didarabkan 2 kali
ganda.
• Jubin berwarna biru pekat. Setiap huruf
berada di atas jubin biru pekat perlu
didarabkan 3 kali ganda.
• Jubin berwarna merah. Jumlah satu
perkataan akan didarabkan terus secara 3
kali kanda.
• Jubin berwarna merah jambu (pink).
Jumlah satu perkataan didarabkan
dengan 2 kali ganda.
double
letter
score
triple
letter
score
triple
word
score
double
word
score
Kembali
Main
Tetapan
Giliran pemain
pertama!
Main
Tetapan
Giliran pemain
pertama!
02
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O
double
letter
score
U D
• Perkataan perlulah diletakkan di atas jubin
bintang sebagai permulaan.
• Perkataan mestilah berbaris melintang dari kiri
ke kanan. Berbaris menegak dari atas ke bawah.
• Tidak kisah huruf mana yang mengenai jubin
bintang. Sama ada huruf C, L, O, U, D.
• C = 3, L = 1, O = 1, U = 1
• D = 2 (berada di atas jubin biru cair). D = 2x2
sama dengan 4.
• 3 + 1 + 1 + 1 + 4 = 10
• 10 X 2 kerana huruf C menegnai jubin bintang
yang perlu didarabkan dengan 2. 10 X 2 = 20.
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O
double
letter
score
U D
• Perkataan perlulah diletakkan di atas jubin
bintang sebagai permulaan.
• Perkataan mestilah berbaris melintang dari kiri
ke kanan. Berbaris menegak dari atas ke bawah.
• Tidak kisah huruf mana yang mengenai jubin
bintang. Sama ada huruf C, L, O, U, D.
• C = 3, L = 1, O = 1, U = 1
• D = 2 (berada di atas jubin biru cair). D = 2x2
sama dengan 4.
• 3 + 1 + 1 + 1 + 4 = 10
• 10 X 2 kerana huruf C menegnai jubin bintang
yang perlu didarabkan dengan 2. 10 X 2 = 20.
Secure Best Marks with AI Grader
Need help grading? Try our AI Grader for instant feedback on your assignments.
Kembali
Main
Tetapan
Giliran pemain
kedua!
Main
Tetapan
Giliran pemain
kedua!
03
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain seterusnya perlu letak huruf pada
perkataan yang diletakkan oleh pemain
pertama.
• Perkataan DESTROY mengenai jubin biru cair
dan jubin merah jambu.
• D = 2 X 2 = 4, E = 1 . S = 1 , T = 1 , R = 1 . O
= 4.
• 4 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 4 = 13
• 13 didarabkan dengan 2 kerana mengenai
jubin merah jambu (double word score).
• 13 X 2 = 26
E
double
letter
score
S
double
word
score
T
R
O
Y
D
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain seterusnya perlu letak huruf pada
perkataan yang diletakkan oleh pemain
pertama.
• Perkataan DESTROY mengenai jubin biru cair
dan jubin merah jambu.
• D = 2 X 2 = 4, E = 1 . S = 1 , T = 1 , R = 1 . O
= 4.
• 4 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 4 = 13
• 13 didarabkan dengan 2 kerana mengenai
jubin merah jambu (double word score).
• 13 X 2 = 26
E
double
letter
score
S
double
word
score
T
R
O
Y
D
Kembali
Main
Tetapan
Giliran pemain
ketiga!
Main
Tetapan
Giliran pemain
ketiga!
Paraphrase This Document
Need a fresh take? Get an instant paraphrase of this document with our AI Paraphraser
04
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain seterusnya perlu menyambungkan
perkataan yang telah ada.
• Pemain boleh skip giliran mereka sekiranya
tidak mempunyai idea untuk menyusun
huruf menjadi satu perkataan.
• Minimum huruf yang digunakan ialah 2
huruf.
• Z = 10, O = 1, O = 1, M = 3.
• 10 + 1 + 1 + 3 = 15
• M berapa pada jubin merah jambu. Maka,
15 X 2 = 30.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ
double
word
score
M
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain seterusnya perlu menyambungkan
perkataan yang telah ada.
• Pemain boleh skip giliran mereka sekiranya
tidak mempunyai idea untuk menyusun
huruf menjadi satu perkataan.
• Minimum huruf yang digunakan ialah 2
huruf.
• Z = 10, O = 1, O = 1, M = 3.
• 10 + 1 + 1 + 3 = 15
• M berapa pada jubin merah jambu. Maka,
15 X 2 = 30.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ
double
word
score
M
Kembali
Main
Tetapan
Giliran pemain
keempat!
Main
Tetapan
Giliran pemain
keempat!
05
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain seterusnya perlu menyambungkan
perkataan yang telah ada.
• Pemain boleh skip giliran mereka sekiranya
tidak mempunyai idea untuk menyusun
huruf menjadi satu perkataan.
• Minimum huruf yang digunakan ialah 2
huruf.
• Z = 10, O = 1, O = 1, M = 3.
• 10 + 1 + 1 + 3 = 15
• M berapa pada jubin merah jambu. Maka,
15 X 2 = 30.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ
double
word
score
M
Tidak, Tukar
Huruf Ya
Adakah anda mahu
skip giliran anda?
Perkataan
yang
digunakan
tiada dalam
kamus.
Tidak dapat
membentuk
perkataan
dengan huruf
yang ada.
Kembali
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain seterusnya perlu menyambungkan
perkataan yang telah ada.
• Pemain boleh skip giliran mereka sekiranya
tidak mempunyai idea untuk menyusun
huruf menjadi satu perkataan.
• Minimum huruf yang digunakan ialah 2
huruf.
• Z = 10, O = 1, O = 1, M = 3.
• 10 + 1 + 1 + 3 = 15
• M berapa pada jubin merah jambu. Maka,
15 X 2 = 30.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ
double
word
score
M
Tidak, Tukar
Huruf Ya
Adakah anda mahu
skip giliran anda?
Perkataan
yang
digunakan
tiada dalam
kamus.
Tidak dapat
membentuk
perkataan
dengan huruf
yang ada.
Kembali
Secure Best Marks with AI Grader
Need help grading? Try our AI Grader for instant feedback on your assignments.
15
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain pertama akan meneruskan
gilirannya.
• Permainan akan tamat apabila kesemua
huruf dalam beg jubin (tiles bag) habis
digunakan dia atas papan scrabble.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ M
U NR
E
E
D
K
E L S
LLI
O
W
N
I
PRESUM O AT
D
E
A
L
A X
A
S
R
U
P
RA I V A L
L
E
T
EMAT
UOHG
Q
U
I
L
I
N
TS
U I T E R
X
O
E
D E V E L O M E N
U
R
I
T
E
A
A
L
T
U
J
N
T
A
LL E
E
E E
I
IA
A
S
CU TF
Scrabble
Bag
...........
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain pertama akan meneruskan
gilirannya.
• Permainan akan tamat apabila kesemua
huruf dalam beg jubin (tiles bag) habis
digunakan dia atas papan scrabble.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ M
U NR
E
E
D
K
E L S
LLI
O
W
N
I
PRESUM O AT
D
E
A
L
A X
A
S
R
U
P
RA I V A L
L
E
T
EMAT
UOHG
Q
U
I
L
I
N
TS
U I T E R
X
O
E
D E V E L O M E N
U
R
I
T
E
A
A
L
T
U
J
N
T
A
LL E
E
E E
I
IA
A
S
CU TF
Scrabble
Bag
...........
15
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain perlu mengira huruf yang tinggal
pada rak jubin (tiles rack).
• R = 1, Y = 4 , M = 3 , L = 1 .
• 1 + 4 + 3 + 1 = 9
• 9 markah ini ditolakkan dengan jumlah
keseluruhan markah.
• Contohnya, markah keseluruhan ialah 340.
340 tolak 9 sama dengan 331. 331 ialah
markah terakhir.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ M
U NR
E
E
D
K
E L S
LLI
O
W
N
I
PRESUM O AT
D
E
A
L
A X
A
S
R
U
P
RA I V A L
L
E
T
EMAT
UOHG
Q
U
I
L
I
N
TS
U I T E R
X
O
E
D E V E L O M E N
U
R
I
T
E
A
A
L
T
U
J
N
T
A
LL E
E
E E
I
IA
A
S
CU TF
Scrabble
Bag
...........
R Y M L
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain perlu mengira huruf yang tinggal
pada rak jubin (tiles rack).
• R = 1, Y = 4 , M = 3 , L = 1 .
• 1 + 4 + 3 + 1 = 9
• 9 markah ini ditolakkan dengan jumlah
keseluruhan markah.
• Contohnya, markah keseluruhan ialah 340.
340 tolak 9 sama dengan 331. 331 ialah
markah terakhir.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ M
U NR
E
E
D
K
E L S
LLI
O
W
N
I
PRESUM O AT
D
E
A
L
A X
A
S
R
U
P
RA I V A L
L
E
T
EMAT
UOHG
Q
U
I
L
I
N
TS
U I T E R
X
O
E
D E V E L O M E N
U
R
I
T
E
A
A
L
T
U
J
N
T
A
LL E
E
E E
I
IA
A
S
CU TF
Scrabble
Bag
...........
R Y M L
15
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain perlu mengira huruf yang tinggal
pada rak jubin (tiles rack).
• R = 1, Y = 4 , M = 3 , L = 1 .
• 1 + 4 + 3 + 1 = 9
• 9 markah ini ditolakkan dengan jumlah
keseluruhan markah.
• Contohnya, markah keseluruhan ialah 340.
340 tolak 9 sama dengan 331. 331 ialah
markah terakhir.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ M
U NR
E
E
D
K
E L S
LLI
O
W
N
I
PRESUM O AT
D
E
A
L
A X
A
S
R
U
P
RA I V A L
L
E
T
EMAT
UOHG
Q
U
I
L
I
N
TS
U I T E R
X
O
E
D E V E L O M E N
U
R
I
T
E
A
A
L
T
U
J
N
T
A
LL E
E
E E
I
IA
A
S
CU TF
Scrabble
Bag
...........
R Y M L
c
Permainan Tamat !
Sedang mengira markah akhir.......
Pemain 1 = 340
Pemain 2 = 302
Pemain 3 = 200
Pemain 4 = 170
Seterusnya Laman Utama
Pilihan Seterusnya
Kembali
C L O U
• Pemain perlu mengira huruf yang tinggal
pada rak jubin (tiles rack).
• R = 1, Y = 4 , M = 3 , L = 1 .
• 1 + 4 + 3 + 1 = 9
• 9 markah ini ditolakkan dengan jumlah
keseluruhan markah.
• Contohnya, markah keseluruhan ialah 340.
340 tolak 9 sama dengan 331. 331 ialah
markah terakhir.
E
S
T
R
O
Y
D
OZ M
U NR
E
E
D
K
E L S
LLI
O
W
N
I
PRESUM O AT
D
E
A
L
A X
A
S
R
U
P
RA I V A L
L
E
T
EMAT
UOHG
Q
U
I
L
I
N
TS
U I T E R
X
O
E
D E V E L O M E N
U
R
I
T
E
A
A
L
T
U
J
N
T
A
LL E
E
E E
I
IA
A
S
CU TF
Scrabble
Bag
...........
R Y M L
c
Permainan Tamat !
Sedang mengira markah akhir.......
Pemain 1 = 340
Pemain 2 = 302
Pemain 3 = 200
Pemain 4 = 170
Seterusnya Laman Utama
Paraphrase This Document
Need a fresh take? Get an instant paraphrase of this document with our AI Paraphraser
Pemain 1 Menang!
Kembali Seterusnya
Kembali Seterusnya
Laman Utama Main Semula Lain
Apa yang anda ingin lakukan sekarang?
Apa yang anda ingin lakukan sekarang?
Scrabble
Board Game
Board Game
Secure Best Marks with AI Grader
Need help grading? Try our AI Grader for instant feedback on your assignments.
CREDITS:
This presentation template was created
by Slidesgo, including icons by Flaticon,
infographics & images by Freepik
Terima Kasih
Do you have any questions?
addyouremail@freepik.com
+91 620 421 838
yourcompany.com
Please keep this slide for attribution
This presentation template was created
by Slidesgo, including icons by Flaticon,
infographics & images by Freepik
Terima Kasih
Do you have any questions?
addyouremail@freepik.com
+91 620 421 838
yourcompany.com
Please keep this slide for attribution
1 out of 23
Your All-in-One AI-Powered Toolkit for Academic Success.
+13062052269
info@desklib.com
Available 24*7 on WhatsApp / Email
Unlock your academic potential
© 2024 | Zucol Services PVT LTD | All rights reserved.